Zainstaluj aplikację Palestra na swoim urządzeniu

Słowo kluczowe "prywatność"

Data publikacji

Artykuły

08/2024
W kierunku ochrony prywatności w erze społeczeństwa informacyjnego
Joanna Mucha-Kujawa

W społeczeństwie informacyjnym ery cyfrowej prywatność narażona jest na nieznane wcześniej zagrożenia, zobowiązujące prawodawcę do zapewnienia jej skutecznej ochrony prawnej. Rozumienie prywatności zmienia się wraz z ewolucją społeczeństwa, a jego ochrona powinna być adekwatna do współczesnego rozumienia sfery prywatności i pojawiających się nowych zagrożeń. Celem artykułu jest ukazanie zagrożeń dla dóbr ze sfery prywatności, wynikających z funkcjonalności nowych urządzeń technologicznych (np. smartwatchy) oraz przedstawienie koncepcji ochrony prywatności za pomocą powszechnego jednolitego prawa prywatności jako prawa podmiotowego o maksymalnie szerokiej treści.

Artykuły

9-10/2011
Prawo do publikacji informacji o działalności osób publicznych a ochrona prywatności
Krystyna Święcka

Ochrona dóbr osobistych, dzięki której zagwarantowano bezpieczeństwo intymności i nienaruszalności naszego życia prywatnego, jest koniecznym elementem prawa w państwie demokratycznym. Informacje na tematy osobiste mogą być publikowane jedynie za naszą zgodą i ze szczególnych ku temu przyczyn.

Artykuły

1-2/2015
Zasada volenti non fit iniuria w sytuacji ingerencji prasy w prywatność uprawnionego – wybrane aspekty
Tomasz Gałczyński

Zmiany ustrojowe w Polsce rozpoczęły dynamiczny rozwój mediów – zarówno technologiczny, jak i ilościowy. Rozwój ten jest potęgowany dodatkowo przez dynamicznie rosnącą rolę Internetu w przepływie informacji. Rozwojowi mediów towarzyszy obyczajowa ewolucja postrzegania prywatności, której ochrona w Polsce i przyjęcie w poczet dóbr osobistych objętych ochroną art. 23 k.c. ma relatywnie krótką tradycję. W dzisiejszych czasach prasa ujawnia informacje, które jeszcze kilkanaście lat temu były uważane za poufne i wstydliwe, a ich opublikowanie spowodowałoby zgorszenie u czytelników. Dzisiaj prasa śmiało odpowiada na zainteresowanie społeczeństwa informacjami z życia prywatnego, zwłaszcza w wypadku tzw. celebrytów – popyt generuje podaż.

1

Informacja o plikach cookies

W ramach Strony stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze Strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce internetowej w każdym czasie. Więcej szczegółów w "Polityce Prywatności".