Poprzedni artykuł w numerze
W ramach działalności Komisji Klubowej Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie zostały przygotowane dwa odmienne w swoim wymiarze artystycznym, lecz jednakowo ciekawe spotkania z muzyką jazzową. Mimo że oba miały miejsce w środku tygodnia i o późnej porze, zgromadziły liczną wielopokoleniową widownię naszych Koleżanek i Kolegów.
Pierwszy wieczór, 29 marca 2012 r., z udziałem artystki jazzowej młodego pokolenia, a już nagradzanej za osiągnięcia jazzowe, to spotkanie z Tamarą Raven. Wokalistka skłania się ku wykonaniom jazzowym. W Polsce, w Polskim Radiu Kraków, artystka wydaje debiutancką płytę pod tytułem A Few of My Favorite. Tamara Raven, wraz z towarzyszącymi jej pianistą Piotrem Karolem Sawickim, absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Aranżacji i Kompozycji, oraz kontrabasistą, przedstawiła kompozycje musicalowe – jak znany New York, New York Franka Sinatry, standardy, jak: Moon River, Round Midnight, Night and Day, przedwojenne utwory filmowe przy wtórze widowni, a także kompozycje współczesne, w tym słynny z wykonania Bogusława Meca Jej portret.
Kolejny wieczór jazzowy, 22 maja 2012 roku, miał charakter bardziej rozbudowany i składał się z dwóch części: koncertowej i filmowej.
Gwiazdą spotkania był Bogdan Hołownia, utytułowany i uznany w świecie jazzu kompozytor, który swój bisowany występ dopełnił opowieściami o twórczości Jerzego Wasowskiego i swojej. Współpracował on muzycznie z takimi mistrzami jazzu jak Billy Evans, Kenny Barron i Jan Ptaszyn Wróblewski. Na początku lat dziewięćdziesiątych studiował w Berklee College of Music w Bostonie w klasie profesora Raya Santisiego i Laszlo Gordonyego. Został laureatem Grand Prix Jazz „Melomani” za 2002 rok w kategorii „Artysta Roku”.
Repertuar spotkania opierał się zarówno na przedwojennej muzyce filmowej, jak i współczesnej, jak np. Krzysztofa Komedy Lullaby, motywie przewodnim z filmu Romana Polańskiego Rosemary’s Baby (1967).
Po przerwie zaszczycił nas swoją obecnością znany krytyk filmowy i filmoznawca Andrzej Bukowiecki. Zwrócił on uwagę na okoliczności powstania kultowego obrazu filmowego polskiej szkoły Do widzenia, do jutra Janusza Morgensterna, z główną rolą Zbigniewa Cybulskiego, oddającego atmosferę powojennych gdańskich i sopockich klubów studenckich.
O poczęstunek w przerwie wieczoru zadbał Klub Adwokata. Oba koncerty zyskały uznanie i stały się okazją do spotkania naszego środowiska zawodowego w odrestaurowanych wnętrzach ORA w Warszawie.