Zainstaluj aplikację Palestra na swoim urządzeniu

Palestra 1-2/2022

Regulamin konkursu na esej „Historia Adwokatury w Polsce”

Kategoria

Udostępnij

§ 1

INFORMACJE OGÓLNE I CEL KONKURSU

1. Naczelna Rada Adwokacka w Warszawie – wydawca Pisma Adwokatury Polskiej „Palestra” (którego Redakcja występuje dalej jako Organizator) – organizuje konkurs na esej „Historia Adwokatury w Polsce” (dalej zwany Konkursem).
2. Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin) został przyjęty przez Prezydium Naczelnej Rady Adwokacką z siedzibą w Warszawie przy ul. Świętojerskiej 16, 
00-202 Warszawa. 
3. Regulamin oraz wszelkie informacje udzielane przez Organizatora w związku z Konkursem udostępniane są na stronie internetowej Organizatora: palestra.pl. oraz na stronie: adwokatura.pl.
4. Do Regulaminu stosuje się prawo polskie. 
5. Celem Konkursu jest: 
a. zainicjowanie dialogu międzypokoleniowego w obszarze historii Adwokatury;
b. poszerzenie wiedzy młodych prawników i prawniczek w zakresie historii Adwokatury;
c. wyróżnienie młodych prawników i prawniczek, którzy posiadają umiejętności literackie. 

§ 2

UCZESTNICY I UCZESTNICZKI KONKURSU

W Konkursie mogą wziąć udział aplikanci i aplikantki adwokackie wpisani/e na listę aplikantów adwokackich, których miejsce zamieszkania znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 

 

§ 3

PRACA KONKURSOWA – ESEJ

1. Praca konkursowa powinna zostać przygotowana w formie pisemnego eseju, którego autor/ka przedstawi w sposób ciekawy, oryginalny, spójny, filozoficzny i etyczny zagadnienie z zakresu historii adwokatury w Polsce. Esej powinien charakteryzować się: 
•    pełną rzetelnością naukową, odniesieniami do literatury przedmiotu oraz ewentualnym odniesieniem się do orzecznictwa (zarówno aprobującego, jak i krytycznego);
•    pełną analizą i zbadaniem poruszanej tematyki – omówionej zgodnie z celem lub tezą postawioną na początku publikacji, prezentacją badań empirycznych i wywodu logicznego oraz analizą prowadzącą do wniosków i propozycjami rozwiązań stawianego na wstępie problemu badawczego;
•    strukturą formalną charakterystyczną dla artykułów naukowych, zawierającą tytuł w języku polskim i angielskim, abstrakt w języku polskim i angielskim opisujący w jak najprostszy sposób, czego dotyczy analizowany w tekście problem (max. 500 znaków), słowa kluczowe w języku polskim i angielskim, wyraźny podział tekstu na lead (wprowadzenie w tematykę i przyciągnięcie uwagi czytelników, który może być tożsamy z abstraktem, ale nie musi), śródtytuły (rozdziały i ewentualnie podrozdziały), wnioski lub podsumowanie, informację o autorze (autorach) w języku polskim i angielskim, ich tytuły naukowe, status zawodowy i naukowy, informacje o afiliacji, dane adresowe, numery telefonów (tylko do wiadomości redakcji), bibliografię załącznikową wszystkich publikacji autorskich cytowanych w tekście opracowaną zgodnie ze standaryzacją wydawnictwa; zdjęcia autorów w oddzielnych plikach .jpg min. 1 MB do prezentacji przy artykule w wersji elektronicznej w portalu.
2. Praca konkursowa może dotyczyć: osoby konkretnego adwokata/ki, działalności danej izby adwokackiej, działalności stowarzyszeń i organów związanych z adwokaturą – pod warunkiem uwzględnienia ich w historycznym kontekście.
3. Do Konkursu zgłaszać można jedynie prace przygotowane samodzielnie, których autorem lub autorką jest osoba zgłaszającą; analogiczne wymogi dotyczą współautorów.
4. Jedna osoba/jedna grupa współautorów może zgłosić tylko jedną pracę konkursową. 
5. Praca konkursowa musi zawierać w nagłówku wskazane poniżej elementy: 
a)    imię i nazwisko autora/autorki pracy;
b)    wskazanie numeru legitymacji aplikanta adwokackiego lub aplikantki adwokackiej;
c)     telefon kontaktowy oraz adres e-mail autora/ki.
6. Praca konkursowa powinna być przygotowana w formie pliku pdf przy użyciu pliku tekstowego, przy użyciu czcionki Times New Roman lub Arial 12 pkt, odstęp między wierszami 1,5, marginesy stron 2,5 cm.
7. Objętość pracy konkursowej powinna mieścić się między 6000 a 15000 znaków. 


§ 4 

ZGŁOSZENIE DO KONKURSU

1. Zgłoszenie do Konkursu powinno zostać nadesłane do 30.05.2022 r. w drodze elektronicznej na adres e-mail redakcja@palestra.pl
2. Zgłoszenie powinno zawierać: 
a)    pracę konkursową w formacie pdf;
b)    wypełnione, podpisane i zeskanowane Oświadczenie Uczestnika lub Uczestniczki Konkursu, które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
c)    zdjęcie Uczestnika/Uczestniczki Konkursu w formacie jpg (minimum 1 MB).

3. Prace konkursowe niespełniające warunków opisanych w § 3, nadesłane niezgodnie z zasadami określonymi w § 4 ust. 1 i 2 lub przez osoby niespełniające wymagań wskazanych w § 2, nie będą rozpatrywane w Konkursie. Zespół nie ma obowiązku zawiadamiać o odrzuceniu prac niespełniających warunków formalnych. 
4. Prace konkursowe nadesłane w terminie i spełniąjące pozostałe warunki formalne wskazane w niniejszym Regulaminie zostaną przekazane przez Zespół komisji konkursowej w formie zanonimizowanej. 

 

§ 5

NAGRODY I ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD

1. Oceny prac konkursowych dokona Komisja Konkursowa powołana przez Organizatorów Konkursu, która zdecyduje o przyznaniu nagród.
2. Komisja Konkursowa, oceniając eseje, będzie brała pod uwagę następujące kryteria: 
a)    zgodność z tematyką konkursu;
b)    zawartość merytoryczną pracy; 
c)    styl i język pracy, w tym jego walory literackie. 
3. Decyzja Komisji co do wyboru laureatów/ek jest wiążąca i nie podlega zaskarżeniu. 
4. Do zadań Komisji należy w szczególności: 
a)    ocena ważnych zgłoszeń do Konkursu; 
b)    sporządzenie protokołu z wyboru laureata/ki Konkursu i uzasadnienie wyboru.
5. Komisja Konkursowa zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagród lub przyznania tylko ich części.
6 W ramach Konkursu zostanie przyznane jedno I miejsce; Komisja Konkursowa może nadto przyznać maksymalnie dwa wyróżnienia. 
7. Nagrodą dla autora najlepszej pracy konkursowej (I miejsce) będzie publikacja jego eseju w czasopiśmie „Palestra”.
8. W wypadku przyznania wyróżnienia bądź wyróżnień Komisja Konkursowa zadecyduje o formie nagrodzenia ich autorów.
9. Ogłoszenie decyzji Komisji Konkursowej nastąpi do 30.06.2022 r. 
10. Informacja o laureatach/kach zostanie opublikowana na stronie palestra.pl oraz adwokatura.pl. Laureaci zostaną powiadomieni o sposobie i terminie odebrania nagród. 

 

§ 6 

KORESPONDENCJA ELEKTRONICZNA

1. Wszelka korespondencja prowadzona w związku z Konkursem będzie formułowana w języku polskim.

2. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, wszelka korespondencja związana z Konkursem (w tym w szczególności wnioski, zapytania, informacje, zawiadomienia) będzie prowadzona za pomocą poczty elektronicznej. 
3. Adresat korespondencji elektronicznej na żądanie Zespołu niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania.
4. Wszelka korespondencja elektroniczna dotycząca Konkursu powinna być kierowana na adres e-mail redakcja@palestra.pl . Jakakolwiek korespondencja elektroniczna dotycząca Konkursu, kierowana na inny adres e-mail, nie będzie brana przez Organizatora pod uwagę. 
5. Organizator nie ma obowiązku odpowiadania na każdą otrzymaną korespondencję, w szczególności jeżeli w opinii Zespołu korespondencja nie jest związana bezpośrednio z Konkursem lub nie jest istotna.
6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości niebędące skutkiem jej bezpośrednich działań, w szczególności: zakłóceń sieci, przesyłanych treści, indywidualnych ustawień urządzeń i sposobów ich konfiguracji, ustawień operatorów sieci, za pośrednictwem których korespondencja jest wysyłana. 
7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości wynikające z podania błędnych danych osobowych w czasie dokonywania zgłoszenia, w szczególności błędnych danych adresowych. 

 

§ 7 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Nagroda może zostać przyznana także w przypadku, kiedy złożone zostanie tylko jedno ważne zgłoszenie do Konkursu. 
2. Dokonując zgłoszenia, osoba zgłaszająca się do Konkursu oświadcza, że zapoznała się z Regulaminem i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
3. Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie jednostronną decyzją Organizatora. Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną niezwłocznie ogłoszone przez Organizatora na stronie palestra.pl i wiążą od dnia ich ogłoszenia, chyba że zmieniony Regulamin stanowi inaczej. 
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia decyzji w sprawie jego przyjęcia przez Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej. 


Regulamin konkursu oraz wszystkie związane z konkursem Oświadczenia dla Uczestników udostępniane są na stronie internetowej: https://www.adwokatura.pl/admin/wgrane_pliki/file-regulamin-konkursuzielony-v-3-32949.pdf

Zapraszamy do udziału w konkursie

Redakcja „Palestry”
 

0%

Informacja o plikach cookies

W ramach Strony stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze Strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce internetowej w każdym czasie. Więcej szczegółów w "Polityce Prywatności".